Era Materiałów 2025 na półmetku

Wykład w ramach Ery Materiałów, kwiecień 2025

W kwietniu zakończyliśmy wykłady dla młodzieży w ramach projektu „Era materiałów - popularyzacja inżynierii materiałowej wśród uczniów szkół średnich”. Od maja startujemy z przygotowaniami do wakacyjnych warsztatów w naszych laboratoriach.

W ramach Ery Materiałów odbywają się wykłady i warsztaty, które przybliżają uczestnikom zagadnienia związane z wiedzą o materiałach, a także pokazują praktyczne zastosowania inżynierii materiałowej w różnych dziedzinach życia.
  
Wykłady w drugiej edycji projektu odbyły się w marcu i kwietniu 2025 roku. Wzięło w nich udział ponad 300 uczniów z liceów i techników z Warszawy i okolic. Oprócz zdobycia wiedzy dotyczącej materiałów i ich właściwości, młodzież mogła porozmawiać z naszymi absolwentami - dr inż. Alicją Ziółkowską (GE Vernova), mgr inż. Bartłomiejem Załuską (KURP-DACH sp. z o.o.) i inż. Kamilą Strycharz. Nasi goście opowiedzieli o studiach na WIM i specyfice pracy inżyniera materiałowego.

W wakacje odbędą się trzydniowe warsztaty. Dla uczniów zainteresowanych poszerzeniem swojej wiedzy przygotowaliśmy dwa terminy do wyboru: 1-3 lub 8-10 lipca 2025. Uczestnicy warsztatów będą badali właściwości mechaniczne materiałów, porównywali ich mikrostruktury, projektowali i wytwarzali kompozyty, poznawali techniki formowania ceramiki i będą mieli szansę spróbować swoich sił na kole garncarskim. Udział w zajęciach jest bezpłatny, informacje o zapisach znajdują się na stronie https://www.wim.pw.edu.pl/em.

- Warsztaty to doskonała okazja dla młodzieży do poznania specyfiki uczelni wyższej, a także do zdobycia nowego doświadczenia, które może pomóc w wyborze dalszej ścieżki edukacyjnej. – mówi dr inż. Magdalena Jurczyk-Kowalska, kierownik projektu.

   

logo MNiSW i SON

Projekt „Era materiałów - popularyzacja inżynierii materiałowej wśród uczniów szkół średnich” dofinansowany jest ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”.